Wiadomo jak wygląda życie studenckie, nigdy nie ma czasu, aby w spokoju usiąść i zjeść ciepły posiłek. Pośpiech na zajęcia, praktyki, dodatkowe zajęcia powodują, że nie ma mowy o regularnych codziennych posiłkach nie wspominając już o samodzielnym gotowaniu i wielogodzinnym sterczeniu przy kuchence. Mimo wszystko jednak od czasu do czasu nawet tak zabiegany człowiek jak uczeń wyższej uczelni powinien samodzielnie przygotować obiad.

Obecnie akademiki są dobrze wyposażone i żacy mają urządzone kuchnie do dyspozycji, a jeśli wynajmują mieszkanie to na pewno jeszcze łatwiej będzie im upichcić coś samodzielnie. Najczęściej nie są to obiadki z prawdziwego zdarzenia jak u mamy, ale raczej potrawy szybkie, łatwe do wykonania, niewymagające wielu składników i jednocześnie smaczne.

Podstawą takich dań będą ryż i makaron. Te dwa produkty można przyrządzać nie wiele sposobów, eksperymentując w kuchni z licznymi dodatkami. Najłatwiej jest zrobić sos z torebki i polać nim makaron lub ryż. Ale nie koniecznie, sosy domowe są równie łatwe w przygotowaniu a na pewno zdrowsze i smaczniejsze.

Idealną propozycją zwłaszcza na wiosnę, ale zimą także, będzie sos serowo- brokułowy do makaronu lub spaghetti. Potrzebne będą zielone warzywa, które można nabyć w wersji na świeżo lub też mrożonej a następnie lekko obgotować tak aby były na wpół miękkie. Następnie należy przygotować sos na bazie mąki, wody, jogurtu naturalnego z przyprawami (sól, pieprz) a następnie połączyć z nim kawałki brokułów. Całość musi się chwilę pogotować a na końcu dodajemy zwykły serek topiony albo też małe kawałki sera camambert lub brie, które powinny się delikatnie stopić przed podaniem.

Inne szybkie dania dla studenta mogą mieć postać jednogarnkową. Zwykle takie przysmaki są sycące można je odgrzać a i samo gotowanie zajmuje dosłownie kilkanaście minut. Przykładem będzie zupa gulaszowa, do której wykonania potrzebna jest mrożona mieszanka warzywna, mięso z kurczaka, przyprawy jak chilli, zioła prowansalskie, papryka słodka, czosnek i przecier pomidorowy. Mięso w kawałkach należy zrumienić na patelni a warzywa ugotować osobno w garnku. Jeśli wszystko jest miękkie połączyć, doprawić odpowiednio, dodać łyżeczkę przecieru pomidorowego, pogotować przez moment razem i gotowe.